יום שלישי, 24 בדצמבר 2019

בעיות בצנרת

לפני כמה ימים הגיע צץרץ מבוהל וסיפר שקיר חדר השינה שלו רטוב והמים נזלו אפילו על המיטה והרטיבו את הכרית של החברה שלו. (בחודשים האחרונים צץרץ התחיל לגור עם החברה שלו ביחידת הדיור שהייתה פעם של חמותי).
בדיקה זריזה העלתה שצינור המים החיצוני שהותקן שם לפני 30 שנה מחורר ודולף. המים נזלו על האדמה ומשם חלחלו לקיר חדר השינה. הצינור עשוי מתכת כמו שהיה מקובל בזמנו והחלק הדולף עובר מתחת לבית והגישה לשם די קשה.
בזמנו ג'ינג'י ואבא שלו התקינו בעצמם את האינסטלציה בבית ולכן הוא החליט להחליף לבד את הצינור המחורר מהמתכת בצינור פלסטי מודרני, ואם הוא כבר מתעסק עם זה אז כדאי להחליף את כל הצנרת החיצונית של הבית. להערכתו זה ייקח יום שלם שבמהלכו לא יהיו לנו מים בבית.
די נחרדתי מהרעיון והזכרתי לו בעדינות שמאז שהוא התקין את הצנרת הראשונה חלפו 30 שנה ועם כל הכבוד... ג'ינג'י נעץ בי מבט מלא בוז ושאל אם אני לא סומכת עליו?
הבטחתי שאני סומכת עליו לגמרי, אבל בכל זאת זו עבודה די גדולה ולאחרונה יש לו איזה כאב מציק בגב עם הקרנה לרגל, ואולי כדאי בכל זאת לקרוא לאינסטלטור?
ג'ינג'י נעלב עד עמקי נשמתו, הכריז שהכל בסדר עם הגב שלו והזכיר לי שאינסטלטור ייקח הון על העבודה הזו.
טוב, בסדר, נכנעתי במחשבה שעדיף לתת לו לנסות במקום לריב, הרי תמיד נוכל להזעיק איש מקצוע. ג'ינג'י ניגש למלאכה במקצועיות רבה, מדד את הצינורות המיועדים להחלפה, חפר פה ושם ושרטט הכל על דף נייר. קודם אני אעשה הכנות ותכנונים ורק אחר כך נתחיל הכריז. בשבת הוא נסע לכפר הערבי וקנה צינור ומחברים ועוד כל מיני אביזרים נחוצים, וביום ראשון פרש אותם בחצר, ואז נאלץ לעשות הפסקה כי הבטיח לאבא לעזור לו לקחת את אימא לרופא השיניים.
אימא התחילה טיפול של השתלת שיניים עוד לפני שחלתה, וכל העניין התעכב בגלל האשפוז והניתוח. הרופא אפילו הגיע אליהם הביתה לעשות לה מדידות, אבל סוף סוף הגיעו השיניים וצריך להרכיב אותן אצלו בקליניקה שנמצאת במרחק של ק"מ בערך מהבית של הורי.
לחרדתי אבא החליט לדחוף את אימא בכיסא הגלגלים עד לרופא. מחיתי שזה רעיון משוגע ויש עליות וירידות בדרך ולמה לא לשכור רכב שמיועד להסעת כיסאות גלגלים כדי לנייד את אימא? מסתבר שיש בן אדם שיש לו רכב כזה, אבל דווקא בשעות הצהריים הוא לא יכול כי בשעות הללו הוא מסיע נכים ממועדון הקשישים חזרה הביתה, והיום הרופא שיניים יכול לקבל את אימא רק בצהרים.
לדעתי אפשר היה לדחות את העניין ליום אחר ולשעות נוחות יותר, אבל אבא התעקש שהוא רוצה לגמור עם זה כבר ושאני סתם מגזימה. בסופו של דבר התברר שהוא צדק, הוא וג'ינג'י הורידו את אימא עם כיסא הגלגלים בעזרת המדרגון ואחר כך דחפו אותה מהבית עד לרופא השיניים ושם, בעזרת הרופא, העלו אותה לכיסא של הרופא וכמה דקות אחר כך התחדשה אימא במערכת שיניים חדשה ויפה. אחר כך הם הלכו לבית קפה סמוך ומשם חזרו בנחת הביתה. מזל שהיה יום חמים ויפה. מפה לשם עניין האינסטלציה נדחה עד ליום שני. למרבה המזל צץרץ היה פנוי והוא וג'ינג'י עבדו יחד בחריצות רבה, אחרי שצץרץ נסע ללימודים החלפתי אותו כעוזרת, ואחרי 12 שעות עבודה קשה כל הצינור היה במקומו וחזרו אלינו המים.
מסתבר שסתם חששתי וג'ינג'י הפתיע לטובה והתגלה כבעל מקצוע טוב ויעיל. גם אבא הפתיע לטובה והמסע לרופא השיניים הסתיים בכי טוב.
עכשיו נשארה רק בעיה אחת מציקה, ג'ינג'י נרשם לטיול להר כרכום, טיול שאמור להתקיים בחמישי ושישי שאמורים להיות הימים הכי גשומים החודש. אני מקווה שהמארגנים ינהגו בהיגיון והטיול יתבטל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה