יום חמישי, 22 באוגוסט 2024

אתגר ללא סוכר

 לאחרונה קצת התמכרתי לאתר עברית שמוכר ספרים דיגיטליים. אני קוראת די הרבה ואחד הספרים שמשך את תשומת ליבי היה 'אתגר ללא סוכר'. לי האמת אין סכרת למרות עודף המשקל שלי אבל לבעלי יש והוא נאבק בה שנים, לא כל כך בהצלחה. בערך כמו שאני נאבקת שנים בק"ג המיותרים ולא בהצלחה.

קראתי קצת על הספר ומצא חן בעיני. ליתר ביטחון גם הלכתי וקניתי אותו בחנות ספרים כי ג'ינג'י מאותגר מחשבים ואין מצב שהוא יקרא משהו כל כך ארוך ממחשב או מנייד. משהו בספר הזה תפס אותי והחלטתי אחרי שקראתי את כולו והתעמקתי בו לנסות את העניין. חודש שלם בלי סוכר ובלי פחממות בכלל. מותר ממש מעט פחממות מורכבות והשאר חלבון ושומן. להפתעתי הצלחתי להתמיד לא רע בכלל. הפסקתי לקנות ענבים ותפוחי אדמה ואבטיחים וגם בעניין האפיה צמצמתי לעוגה אחת ביום שישי שאותה אני נותנת לאבא שלי שאוכל אצלנו בשישי ולוקח את העוגה אליו הביתה לאכול ממנה במשך השבוע. הכי קשה היה לותר על סוכרזית בקפה. מודה שנכשלתי בזה פה ושם אבל חוץ מזה הקפדתי בטירוף ואכן רזיתי בערך שלשה ק"ג ועוד היד נטויה כי התחלתי בראשון לאוגוסט ויש עוד עשרה ימים בערך לסוף האתגר. 

קשה לי מאוד לוותר על פירות אבל המחירים הגבוהים נורא שלהם לאחרונה עזרו לי לדלג עליהם בקניות. מותר רק תפוחי עץ ירוקים וגם פה רק אחד ביום. מותר גם אורז אבל רק שלוש כפות בארוחה ומותר פרוסה אחת של לחם בארוחה בתנאי שזה לחם מקמח מלא, רצוי כוסמין. בימים הראשונים היה ממש קשה, הייתי מורעבת ואפילו חשתי חולשה מרוב רעב אבל שתיתי המון ואכלתי מלפפונים ויוגורט ובשר עוף, מותר גם בקר אבל פחות טעים לי, ולאט לאט התרגלתי. גם ג'ינג'י השתפר מאוד מבחינת הסוכר כי לא היו לו פיתויים של ענבים ואבטיחים ועוגות. לפי הספר אני אמורה להרגיש קלילה ובריאה יותר ולישון טוב יותר. זה עוד לא קרה אבל אני מאשימה את החום הנוראי ואת המצב הפוליטי בארץ שאין דיאטה שתוכל לשפר אותו.

מתכננת להתמיד בעניין גם בגללי ובעיקר בגלל הבריאות של ג'ינג'י. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה