יום שבת, 5 בדצמבר 2020

שבת מתישה ומעצבנת במיוחד

אני מרגישה שזו קצת כפיות תודה להתלונן. כי מה? עדיף שלא יבואו אנשים לקנות דבש? וודאי שעדיף שיבואו, זו הפרנסה שלנו, אבל למה כל הנודניקים המעצבנים נופלים דווקא עלינו?

מאז שהתחיל החורף יש אצלנו התעוררות מבורכת במרכז המבקרים. אנשים באים, קונים, יש פרנסה וזה נהדר. הגענו גם להסכם עם המושב שעשה לנו הנחה ענקית בשכר הדירה' וגם זה מעולה. בכל זאת אני מסיימת כל שבת גמורה מעייפות. השבת הזו הייתה מתישה במיוחד. היה רצף של נשים שקנו מעט והציקו המון. מורגש שמשעמם להן והן מחפשות מישהו לנדנד לו ולהציף אותו בשאלות (טיפשיות ודביליות בדרך כלל) וככה להעביר את הזמן.

ג'ינג'י היה סבלני להפליא וענה באדיבות לכל השאלות למרות שהן עיכבו אותו ומנעו ממנו לאכול צהריים. רק הלכה קרצייה אחת ובאה אחרת, כולן שואלות אותן שאלות ומדברות המון. כמה שהן מדברות יותר ככה הן קונות פחות. היינו לחוצים בזמן כי הייתה אמורה להגיע קבוצה של מטיילים. מזל שהם אחרו כי אחרת הוא היה נשאר רעב. הקבוצה הייתה קטנה והאנשים קנו מעט מאוד כי הם ביקרו קודם בחוות התבלינים ובזבזו שם את כל הכסף. אחרי שכולם חזרו לאוטובוס נשארו רק המדריכה ומרכזת הקבוצה שפשוט הטריפה אותנו. היא רצתה לקנות, אבל לא ידעה מה, רצתה משהו מיוחד שעוד אין לה וכל דבר שהצענו לה היא דחתה, ובכל זאת המשיכה להתעקש שהיא רוצה משהו. בסוף ג'ינג'י פשוט איבד את הסבלנות והעיף אותה החוצה, למרבה המבוכה של המדריכה שמכירה אותנו כבר שנים. אחר כך הוא קלט שאולי היא פשוט רצתה שניתן לה מתנה ולא רצתה להוציא כסף.

השעה הייתה רק שלוש אחרי הצהריים, אבל שנינו היינו פשוט שפוכים מעייפות. הלכנו הביתה והתמוטטנו במיטה. מזל שהחברה החמודה של צץרץ התנדבה לטייל עם הכלבים והורידה ממני את המשימה הזו.


ובלי שום קשר לשבתות המתישות שלנו, ראיתי תכנית על ארון הברית. מעניין מאוד. בתכנית הסבירו את המצב של ההתיישבות בארץ ישראל בתקופת הברזל בערך 800 שנה לפני הספירה וציינו שההתיישבות היהודית בארץ כללה שתי מדינות - ישראל ויהודה. ישראל הייתה מירושלים צפונה ויהודה מירושלים דרומה. ישראל הייתה עשירה ומצליחה, יהודה ענייה ודלה. 

אני לא אתפלא אם בסופו של דבר זה מה שיקרה אצלנו. כל הדתיים והביביסטים יהיו במדינת יהודה, וכל מי שיש לו השכלה ומפעיל את המוח בלי דף הוראות מאיזה רב או פוליטיקאי יחיה במדינת יהודה, ויניח לישראל לנהל את חייה כמו מדינה מודרנית, בלי דתיים שיחנקו אותה, או פוליטיקאים נוכלים שינצלו אותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה