יום שלישי, 25 בספטמבר 2018

יותר מידי חגים

השנה יש לי משום מה תחושה שיש יותר מידי חגים. אני אוהבת חגים כמו כולם אבל הרצף המתיש הזה של ערב חג, חג, יום שישי ואחריו כמובן שבת ומיד אחר כך עוד חג... די, כמה אפשר להכין ארוחות חגיגיות ולארח ולהתארח ולאכול ולנסות להעסיק הורים מרוששים וילדים היפראקטיביים?
מבחינתי אפשר היה לעצור כבר אחרי יום כיפור אבל מי שואל אותי?
את יום כיפור עברנו השנה בכיף עם נשיונל גיאוגרפיק הנהדר. אני מנויה על סלקום שלמרבה הכעס השבית את עצמו בכיפור, אבל ככה גיליתי שיש לו שלושה ערוצים של נשיונל גיאוגרפיק שכמו בכל שנה המשיכו לשדר בלי תרגום לעברית. למרבה השמחה התברר שעדיין אפשר לחזור אחורה שבוע שלם (מין פטנט נחמד של הוי. או. די. של סלקום) ולראות את כל השידורים עם תרגום. הופתעתי הפתעה נעימה לגלות המון שידורים של 'מדע הטיפשות', אחת התכניות החביבות עלי ביותר. גיליתי גם תכנית מקסימה שחוקרת כל מיני אגמים וימים על ידי ייבוש וירטואלי שלהם. ממש מראים כאילו המים נסוגים אחורה (זה לא באמת, לא צריך להיבהל) ומתחילים לבדוק מה נמצא על הקרקעית. כל מיני ספינות עתיקות וצוללות ממלחמת העולם השנייה ואפילו עדויות למטאור שפגע במפרץ מקסיקו וגרם להעלמות הדינוזאורים. תענוג גדול למי שלא מצליח למצוא מה לראות בערוצים הישראלים שמפגיזים את הצופים בכל מיני ריאליטי דלוחים ותחרויות מטופשות.
חוץ מזה עוגי החליט לאשפז את עצמו שוב. מיד אחרי כיפור הוא אמר שהוא מרגיש רע, יש לו חרדות ומחשבות לא טובות והוא רוצה שוב לטירה. אני וצץרץ לקחנו אותו לשם למיון ובלי שום בעיות הם הסכימו לאשפז אותו שוב. נסענו לבקר אותו בערב סוכות ויצאנו מדוכאים מאוד. כבר לא מרשים למבקרים לשבת בחוץ עם המטופל שלהם אלא דוחסים את כולם לחדרון פעוט וצפוף ואי אפשר לדבר בפרטיות ככה, וחוץ מזה כל הזמן התקשרו הורים לארגן סיורים בכוורת וזה ממש הפריע. הכי הרגיזה אותי שיחה עם אימא צעירה אחת שהודיעה שהיא חרדית ושהיא לא רוצה שהילדים שלה יצפו בסרט ההדרכה על חיי הדבורים כי היא לא רוצה שהם יראו טלוויזיה. כל ההסברים שלי שזה רק מסך שמראה הסברים על דבורים לא עזרו. בסוף ג'ינג'י התעצבן ואמר לה שלא תבוא וזהו. כמה דקות אחר כך התקשרה בחורה אחרת ואחרי שווידאה שאני זו אני הציגה את עצמה כאחותה של החרדית הקודמת והתחילה להתווכח למה לא מוכנים לקבל את אחותה ומה זו ההפליה הזו רק בגלל שהיא חרדית? הסברתי שאין לי בעיה שהיא תבוא עם הילדים אבל אני לא יכולה לכבות את הטלוויזיה רק בגללה כי יש עוד מבקרים שכן אוהבים לצפות בסרט, התחיל ויכוח טיפשי שעלה לי על העצבים ובסוף צעקתי עליה שתעזוב אותי, הבן שלי מאושפז עכשיו והיא מבלבלת לי במוח ואין לי סבלנות לשטויות שלה וניתקתי בכעס.
אחר כך הצטערתי כי אני באמת משתדלת להיות סבלנית עם אנשים (למרות שלפעמים זה ממש קשה) וחבל שלא אמרתי לה שאנחנו עובדים בשבתות ובחגים ולכן עדיף שלא יבקרו אצלנו כי זה לא מתאים לחרדים.
בגלל שלוסי - הכלבה של עוגי - שוב אצלנו יוצא שאני מטיילת עם הכלבים גם בבוקר וגם בערב וג'ינג'י מטייל עם לוסי. לוסי כלבה נהדרת אבל חזקה מידי בשבילי וכל העסק מתיש ומעצבן ומעייף מאוד ולמרבה הצער גם לא עוזר לי להוריד במשקל אבל מידי פעם יוצאות לי תמונות יפות. גם זה משהו.
רוקי משקיף על העמק

גם בחגים האלה גיסי הגיע להתארח יחד עם הבת הצעירה שלו. הגדולה נשארה הפעם אצל החבר שלה. הוא והבנות שלו מתאמצים מאוד לא להישאר בבית כי יש שם בעיות עם האימא שלהן. הבעיה שהם דתיים והם לא נוסעים בשבת ובחג ככה שהם נשארים לישון ומאחר וגיסי נוחר הבת שלו לא מוכנה לישון איתו באותו חדר ולכן הוא בא לישון אצלנו. אין לי בעיה עם זה, יש לנו מספיק חדרים אבל מרגיז אותי שהוא מרשה לעצמו למתוח ביקורת על זה שהכלבים ישנים בבית ויש קצת שערות על הרצפה. יושב לו בנחת על הספה (אחרי שסילק את הכיסוי כי הכלבים יושבים עליו) רואה איך אני מזיעה עם המטאטא כדי לנקות ומותח ביקורת ומודיע לי שהוא לא מוכן שכלבים יחיו אצלו בבית. אפשר לחשוב שאצלך בבית יותר טוב? הרי עוד לא פירקתם את הארגזים ממעבר הדירה מלפני חצי שנה. 
גם עם האוכל יש אתם תמיד בעיות, ולכן נסענו הפעם וקנינו אוכל מוכן בשער העמקים. הם הרחיבו את החנות והיה מבחר נהדר וטעים. חשבתי שמה שאני קונה יספיק לכל השבוע אבל איפה? חיסלו הכל בארוחה אחת ולנו נשארו שאריות. מזל שקניתי בשר טחון לקציצות שאני הולכת לטגן עכשיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה